Sygnalizacja świetlna jest na praktycznie wszystkich większych skrzyżowaniach. Jest również nieodzownym elementem bezpiecznego ruchu wahadłowego. Sygnalizacja świetlna, zwłaszcza tymczasowa wymaga źródła energii spoza sieci energetycznej. Sygnalizatory świetlne powinny zostać ustawiane zgodnie z prawem, ale też użytkownością.
Budowa sygnalizatorów świetlnych powinna opierać się zarówno na projektach inżynierów, którzy uwzględniają prawo budowlane jak i wymaganiom praktycznym. Należy pamiętać, że sygnalizator powinien zostać umiejscowiony w dobrym i bezpiecznym miejscu. Mimo, że przepisy powierzchownie uwzględniają wiele przypadków, to wykonawca powinien pamiętać, że na każdej z dróg występują inne wiatry strumieniowe. Silniejsze wiatry strumieniowe mogą spowodować upadek sygnalizacji i narażenie na utratę życia.
Warto pamiętać, że sygnał świetlny powinien być przekazywany za pomocą jednokolorowych dużych dyfuzorów (kolorowe szklane korpusy z soczewkami rozpraszającymi przed lampami). Niektóre kierunki jazdy (np. bezkolizyjny skręt w lewo) są również pokazane za pomocą tzw. masek w różnych kształtach. Formy masek są stosowane w sygnalizatorach dla pieszych, autobusach, tramwajach i innych specjalnych.
Często przy budowie lub renowacji sygnalizacji, konieczne jest postawienie tymczasowych sygnalizatorów. Odpowiednie elementy do lamp pozwolą bezpiecznie i optymalnie wykorzystywać dostępne tymczasowe urządzenia do sygnalizacji.