Niezależnie od modelu samochodu zawieszenie pneumatyczne zbudowane jest z tych samych części. W skład takiej konstrukcji wchodzą: jednostka sterująca (ECU), sprężarka (kompresor) powietrza, kolumny pneumatyczne i/lub miechy z własnymi amortyzatorami, zasobnik (zbiornik) ciśnienia, czujniki poziomu, blok zaworowy oraz przewody powietrzne. Wszystkie te elementy współpracują ze sobą, aby zapewnić odpowiednie działanie zawieszenia. Im lepsza jakość poszczególnych podzespołów, tym efektywniejsza jest ich praca. Na czym polegają ich poszczególne funkcje?
Kolumny i amortyzatory znajdujące się w systemie zawieszenia pneumatycznego pełnią podobną rolę do tych z zawieszenia konwencjonalnego. Zasadnicza różnica obejmuje zamiennik sprężynowy, który ustawia odmienne położenie siły tłumiącej amortyzatora. Miech wytwarzany jest z odpornej gumy. Wszystkie części zawieszenia produkowane są z materiałów, które działają niezależnie od temperatury, jak i czynników mechanicznych.
Najważniejszym komponentem układu jest jednostka sterująca, która kontroluje bieżące ciśnienie w miechach, transmituje sygnały odbierane z czujników poziomu, dzięki czemu decyduje o otwarciu zaworów oraz włącza i wyłącza kompresor.
Kompresor zarządza natomiast doprowadzaniem powietrza pod ciśnieniem, które przekazywane jest do miechów. Najczęściej jest ono osuszane za pomocą osuszacza. Wytworzona w nim wilgoć odparowuje po wcześniejszym nagrzaniu kompresora. Ten wysokiej jakości można znaleźć pod tym linkiem: https://thomasmarkt.com/1173-rx-450h-2011-2015.