Żyjemy w czasach, w których panuje przekonanie, że lepiej kupić nowy sprzęt niż naprawiać stary. Czy rzeczywiście tak jest? Czy zasada ta działa również w odniesieniu do smartfonów? W poniższym artykule spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.
Każdy sprzęt, który jest regularnie używany, po pewnym czasie ulegnie awarii. Jednym z nich jest właśnie telefon komórkowy, który towarzyszy nam niemal przez całą dobę. Najczęstsze uszkodzenia to pęknięcia ekranu, uszkodzenie gniazda ładowania czy też problem z systemem operacyjnym. Czy zatem warto skorzystać z profesjonalnych usług naprawy smartfonów, czy też lepiej zakupić nowy model? W rzeczywistości zależy to od wielu czynników.
Jednym z nich jest gwarancja. Jeżeli telefon jest wciąż nią objęty, wówczas warto wybrać się do siedziby producenta i tam przedstawić swój problem. Jeżeli usterka nie wynika z niewłaściwego użytkowania urządzenia, możliwa jest darmowa naprawa. W przypadku, gdy doszło do zalania lub upadku telefonu, użytkownik może naprawić telefon na swój koszt. Należy wtedy poszukać dobrego serwisu, takiego jak np. https://refabric.com.pl/, gdzie sporządzona zostanie szczegółowa wycena. Na tej podstawie można dokonać analizy, czy koszt naprawy nie przewyższy kosztu zakupu nowego urządzenia. Czasem jednak naprawa jest jedynym sposobem, by wciąż mieć dostęp do plików znajdujących się na telefonie. Pamiątkowe zdjęcia, ważne SMS-y czy też istotne zapiski dla wielu z nas są na tyle ważne, że jesteśmy w stanie ponieść nawet wysokie koszty naprawy, by ich nie stracić.