Co to jest marketing zapachowy?

Marketing zapachowy, czyli inaczej aroma marketing to jeden ze sposobów na marketing sensoryczny. Podstawowym zadaniem aromatyzowania pomieszczeń jest stworzenie przyjemnej, prozakupowej atmosfery w miejscu sprzedaży lub punkcie obsługi klienta. Aromamarketing wspomaga komunikaty budujące wizerunek marki. Odpowiednio dobrany zapach sprawia, że klienci uznają firmę za bardziej ekskluzywną, oferującą produkty wyższej jakości. Zapachy mogą być emitowane np. za pomocą dyfuzora zapachowego.

Odpowiednia kompozycja zapachów nada miłą atmosferę w pomieszczeniu, tak że będzie nam się później dobrze kojarzyć. Marketing zapachowy sprawdza się bardzo dobrze. Zauważono, że po zastosowaniu:

  • następuje wzrost sprzedaży dóbr i usług nawet o 30%
  • jeśli produkt jest otoczony ładnymi i drogimi zapachami to klienci są skorzy bardziej go docenić i zaakceptować wyższą cenę
  • ludzie są bardziej skorzy do rozmów ze sobą znajdując się w aromatyzowanym pomieszczeniu
  • klienci chcą zakupić dany produkt, gdy kojarzy on się z czymś dobrym, więc chętniej kupują nowe towary, które kojarzą im się z danym zapachem
  • spędza się więcej czasu w pomieszczeniu, w którym ładnie pachnie, przez co zwiększa się szansa na większe zakupy
  • zmniejsza się poziom stresu i napięcie
  • gdy w pomieszczeniu ładnie pachnie to pracownicy popełniają mniej błędów
  • czas w kolejce szybciej mija
  • w pomieszczeniu poprawia się jakość powietrza.

Marketing zapachowy może być w obecnych czasach bardziej skuteczny niż wszystko inne. Reklam można unikać, ale nie można przestać oddychać.

Zostaw Komentarz

trzy × pięć =