Układ wydechowy jest bardzo ważnym elementem każdego samochodu napędzanego silnikiem spalinowym. Jego sprawne działanie gwarantuje bowiem prawidłową pracę jednostki napędowej poprzez efektywne opróżnianie cylindrów ze spalin. Zatem, co należy zrobić, aby układ wydechowy działał poprawnie oraz bezawaryjnie? Odpowiedzi na to pytanie poszukamy w dalszej części naszego artykułu.
Jednymi z najważniejszych, a zarazem dosyć awaryjnych elementów wchodzących w skład współczesnych układów wydechowych są filtry DPF (filtry cząstek stałych). W teorii ich sprawność jest szacowana na około 200 tysięcy przejechany kilometrów, ale w praktyce ich żywotność może być znacznie krótsza (filtry mogą ulec awarii nawet po przejechaniu jedynie 50 tysięcy kilometrów). W głównej mierze jest to uwarunkowane brakiem regularnych wymian filtrów powietrza, niedostateczną dbałością o kondycję jednostki spalinowej, niską jakością wlewanego do baku paliwa, czy też typowo miejską eksploatacją samochodu ma bardzo krótki trasach.
Osobnym tematem jest koszt związany z koniecznością naprawy lub wymiany nieprawidłowo działającego filtra cząstek stałych. Jest on szczególnie wysoki w przypadku nowych samochodów wyposażonych w bardzo skomplikowane i nowoczesne jednostki napędowe. Przykładem kosztogennych w tym zakresie aut mogą być nowe modele Opla Insygnia. Z ofertą filtrów DPF dedykowanych do tego właśnie modelu można zapoznać się między innymi na stronie internetowej https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-opel-insignia-i4353.html.