W placówkach handlowych niezwykle ważną rolę odgrywa tzw. merchandising. To nic innego jak wyeksponowanie oferowanych produktów w taki sposób, aby klienci chętniej po nie sięgali (efektem są zyski zwiększone nawet o 30%). W pierwszej kolejności trzeba oczywiście zaopatrzyć się w odpowiednie konstrukcje o charakterze meblowym. Do prezentowania towarów idealnie nadają się choćby estetyczne standy reklamowe z kartonu, w których wytwarzaniu na zamówienie specjalizuje się m.in. firma dostępna pod adresem https://oficyna97.pl/.
Wspomniane we wstępie standy wyróżniają się przede wszystkim dużą powierzchnią reklamową, stosunkowo niską ceną, ogromną różnorodnością dostępnych na rynku kształtów i rozmiarów, a także ekologicznością (produkuje się je z materiałów recyklingowych). Ze względu na atrakcyjne wzornictwo, łatwo przyciągają uwagę klientów, skutecznie przemawiając do ich wyobraźni i nakłaniając do zakupu danego asortymentu. Godne polecenia są również ekspozytory (jubilerskie, naladowe, wolnostojące itp.), displaye, stojaki, regały, lady mroźnicze, witryny chłodnicze i manekiny. Te ostatnie konstrukcje sprawdzają się głównie w sklepach odzieżowych. Warto przy okazji stosować się do zasady, że towary najdroższe, najnowsze i z krótką datą ważności powinny koniecznie znajdować się na wysokości wzroku konsumentów (między 1,2 a 1,6 metra nad podłogą), gdyż podnosi to szansę na ich szybką sprzedaż. Istotne znaczenie ma również wyznaczenie kilku stref – kasowej, ekspozycyjnej (na środku i przy ścianach) oraz martwej (w rogach sklepu, przy bramce wejściowej).