Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo?

Każda profesjonalna firma powinna posiadać własny znak rozpoznawalny. Jest to nic innego jak unikalny znak graficzny, który stanowi niezwykle istotny element identyfikacji wizualnej danego podmiotu, skutecznie odróżniający go od bezpośredniej konkurencji. Logo musi zostać zaprojektowane w sposób unikatowy co niewątpliwie będzie wyróżniać firmę. Powinno być też łatwe i proste w celu szybkiego zapamiętania przez klientów oraz kontrahentów. Jeśli chodzi o projektowanie logo Poznań to miasto, gdzie funkcjonuje kilka agencji marketingowych specjalizujących się w tym zakresie.

Kierowanie się aktualnymi trendami to niezbyt dobry pomysł

Dobre logo charakteryzuje się w pierwszej kolejności względną prostotą. Oznacza to, że nie jest nadmiernie skomplikowane, czyli oparte na maksymalnie czterech kolorach i niewielkiej liczbie detali. Pamiętajmy o tym, że nieprzekombinowana forma daje ogromne możliwości skalowania zarówno do mniejszych, jak i większych rozmiarów. Kolejny ważny wyróżnik świetnie zaprojektowanego logo to wysokie walory estetyczne idące w parze ze skutecznym wyrażaniem marki. Sam ładny wygląd z pewnością bowiem nie przyniesie pożądanego sukcesu w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. Ogromną rolę odgrywa także uniwersalność znaku wyrażająca się choćby w formacie wektorowym. Pozwala to wykorzystać go na wiele sposobów oraz wydrukować na licznych nośnikach – np. papierze firmowym, drobnych gadżetach reklamowych czy klasycznych wizytówkach. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o ponadczasowości (najpopularniejsze marki działają pod tym samym, ewentualnie delikatnie tylko odświeżonym logo od wielu lat) i jasności przekazu bez zbędnych ozdobników (gwarancja łatwego zrozumienia znaku przez klientów).

Zostaw Komentarz

siedem + trzynaście =