Pożar w biurze bądź innym miejscu, gdzie pracuje duża ilość ludzi, może przynieść bardzo poważne konsekwencje. Oprócz zniszczenia urządzeń i ważnych dokumentów, przede wszystkim życie mogą stracić pracownicy. Dlatego też robi się wszystko, by do takich sytuacji nie dopuszczać. Właśnie sprawdzamy najbardziej podstawowe zabezpieczenia, które musi spełnić każdy zakład pracy, by mógł przejść oficjalne kontrole państwowej inspekcji.
W każdym pomieszczeniu, gdzie znajdują się niebezpieczne gazy lub substancje, musi znajdować się komplet gaśnic. Nawet tam, gdzie takich zagrożeń nie ma, wciąż muszą być pod ręką gaśnice, tyle że w tym drugim przypadku mniejsze. Oprócz samej ich obecności, muszą też być zawsze gotowe do użycia. Każda z nich posiada termin ważności, wynoszący zwykle pięć lat od daty zakupu. Później trzeba je wymienić, jednak możliwa jest także legalizacja gaśnic Warszawa umożliwia wykonanie jej w bardzo wielu punktach, które sprzedają sprzęt zabezpieczający przed pożarem i ogniem.
Dziś obowiązkiem każdego zarządcy budynku, w którym przebywają ludzie podczas pracy, jest zapewnienie automatycznego systemu natryskowego wody. Składa się on z dysz, umieszczonych pod sufitem pomieszczeń, które współpracują z czujnikami dymu, temperatury i ognia. Gdy gdziekolwiek zostanie wykryty pożar, otwiera się zawór wodny, powodując uruchomienie systemu tryskaczy przeciwpożarowych. Te należy wymienić co kilka lat, by mieć pewność że system zadziała. Można dostać je między innymi w sklepach, które sprzedają sprzęt PPOŻ Warszawa jak każde duże miasto ma bardzo wiele tego typu punktów handlowych.