Zainstalowanie odpowiednich programów na komputerach pracowników nie tylko zwiększy bezpieczeństwo, ale też poprawi wydajność i komfort pracy. Na rynku dostępnych jest wiele pakietów z aplikacjami, warto jednak sięgnąć po sprawdzone rozwiązania, oferujące pełne wsparcie supportu oraz ciągłe aktualizacje.
Najważniejszym oprogramowaniem poprawiającym bezpieczeństwo danych znajdujących się na komputerze, są aplikacje szyfrujące zawartości dysków twardych. Przy obecnym poziomie technologii, cały proces trwa kilka sekund, zapewniając nas, że osoba nieznająca hasła nie będzie wstanie odczytać ich zawartości. Instalacja jak i używanie jest bardzo intuicyjne, a obecnie najpopularniejszy program – VeraCrypt jest w pełni darmowy. Dobrą praktyką będzie również instalacja antywirusa. Dobrej jakości software nie obciąży komputera, a znacznie poprawi bezpieczeństwo środowiska pracy.
Do najpopularniejszych pakietów zawierających dużą ilość programów potrzebnych do pracy należy Microsoft Office 365 dla firm. Jest to wersja dostosowana do instalacji na wielu urządzeniach, umożliwiająca sprawną, zespołową pracę na plikach w chmurze. Największą zaletą tego oprogramowania jest bogata zawartość, oraz możliwość pracy bez instalacji, poprzez przeglądarkę. W pakiecie znajdziemy m.in. edytor tekstu i dokumentów – Word, arkusze kalkulacyjne – Excel, programy do prezentacji i prostszych animacji – PowerPoint czy obsługę poczty i kalendarza – Outlook. Każda z aplikacji zintegrowana jest z dyskiem w chmurze, dzięki czemu nawet w wypadku awarii komputera, nie stracimy efektów swojej pracy.