Na czym polega aromamarketing?

Aromamarketing to wykorzystanie zapachów i woni w celu wzmocnienia postrzegania marki i jej produktów przez konsumentów. Załóżmy na przykład, że jesteś w centrum handlowym i wchodzisz do sklepu sprzedającego perfumy. Natychmiast zauważasz, że sklep pachnie ładnie – nie za mocno, ale wystarczająco, abyś czuł się komfortowo. Zapach unosi się w całym sklepie i sprawia, że czujesz się zrelaksowany, nawet zanim zaczniesz robić zakupy. Jest to tak zwany branding sensoryczny, którego celem jest stworzenie emocjonalnej więzi z konsumentem poprzez stymulację jego zmysłu węchu.

W jakim celu wykorzystuje się marketing zapachowy?

Aromamarketing ma przede wszystkim sprawić, by ludzie kojarzyli konkretne zapachy z określonymi produktami lub markami.

Aromaty, o których więcej możesz dowiedzieć się ze strony: https://aromaprojekt.pl/aromamarketing/, są wykorzystywane w środowisku detalicznym na kilka sposobów:

Mogą być wykorzystane do sprowadzenia kupujących do sklepu. Wykazano, że aromaty zwiększają sprzedaż nawet o 30% i sprawiają, że ludzie zostają w sklepie dłużej. Pomagają również stworzyć poczucie nostalgii, co sprawia, że klienci czują się dobrze w danym sklepie i chcą kupować więcej.

Można je wykorzystać do stworzenia atmosfery, która pasuje do wizerunku marki. Istnieją pewne zapachy, które wywołują określone emocje, takie jak ogórek dający poczucie świeżości i lawenda kojarząca się z relaksem. Jeśli chcesz przekazać jakieś emocje za pomocą swojej firmy, możesz użyć aromatów, które pasują do tych uczuć.

Aromaty mogą być również wykorzystywane do celów reklamowych poprzez dopasowanie zapachów do konkretnych produktów lub wydarzeń, takich jak sosna na Boże Narodzenie lub kawa dla osób dojeżdżających rano do pracy.

Zostaw Komentarz

sześć − pięć =