Obsługa klienta – jak wygląda w dobie digitalizacji

Obsługa klienta znacznie zmieniła się na skutek rozwoju procesu digitalizacji. Stacjonarna rozmowa ewoluowała początkowo na rozmowę telefoniczną, ale wraz z postępującym rozwojem zaczęła ją zastępować znacznie nowocześniejsza forma, jaką są chatboty. Na czym one polegają? Jaką funkcję pełnią w obsłudze klienta?

Jak mogę pomóc?

Chatbot, znany również jako inteligentny asystent albo wirtualny doradca, to innowacyjne oprogramowanie, które umożliwia firmom automatyzację oraz standaryzację procesów obsługi klienta, jak i zminimalizowanie kosztów z nią związanych. Współczesne osiągnięcia techniki pozwalają na wprowadzenie efektywnych i przyjaznych dla użytkownika rozwiązań, które są korzystne dla obu stron. W związku z tym chatbot jako program komputerowy komunikuje się z klientem najczęściej w określonym zakresie tematycznym lub zadaniowym. Istnieje taka możliwość, ponieważ posiada on bazę wiedzy i wyszukiwarkę semantyczną, która umożliwia odnajdowanie odpowiedzi na zadane pytania. W związku z tym w momencie pojawienia się klienta na stronie, włącza się okienko z czatem, a wraz z nim pytanie inicjujące rozmowę. Klient może zadać jakieś własne pytanie, a następnie otrzymuje na nie odpowiedź. Obecnie z tego rozwiązania korzysta wiele mniejszych i większych firm. Istnieje również kilka kategorii chatbotów, dzięki czemu można dopasować ich rodzaj do własnych potrzeb. Więcej o oprogramowaniu i jego atutach dla przedsiębiorstw będzie można się dowiedzieć m.in. na stronie internetowej https://easycall.pl/chatbot/.

Zostaw Komentarz

18 − 5 =