Sprawnie działająca firma, to miejsce, w którym pracownicy dobrze się czują, są zmotywowani do pracy i sprawnie rozwiązują bieżące problemy. Jak stworzyć zgrany i kreatywny zespół?
Jednym z podstawowych elementów zgranego zespołu, który umie efektywnie pracować, jest wdrożenie komunikacji wewnętrznej. Informacje, które krążą między zarządem firmy, kierownictwem, a pracownikami to nie tylko polecenia oraz delegowanie zadań, ale również sygnalizowanie pracownikom o celach firmy, wdrożonych rozwiązaniach, pomysłach czy trudnościach.
Warto pamiętać, że komunikacja wewnętrzna w organizacji ma pierwszeństwo przed komunikacją zewnętrzną. Pracownicy muszą być nie tylko informowani o działaniach podjętych przez firmę. W komunikacji wewnętrznej liczy się przede wszystkim edukacja. Pracownik musi zrozumieć dlaczego zostały wdrożone takie, a nie inne rozwiązania.
Wiele osób uważa, że najważniejszym czynnikiem, który wpływa na zadowolenie pracowników jest wysokość wynagrodzenia. Nie do końca jest to trafne rozumowanie.
Pracownicy dobrze czują się, w miejscach pracy, gdzie są doceniani, gdzie jest dobra, przyjazna atmosfera, a zespół jest zgrany. Takie też zalety posiada dobra komunikacja wewnętrzna szkolenie to jeden ze sposobów na rozwinięcie u kadry kierowniczej umiejętności porozumiewania się z pracownikami, motywowania oraz przekazywania wiadomości o strategiach firmy w taki sposób, by pracownicy je rozumieli i identyfikowali się z tymi decyzjami. Pracownicy, którzy są informowani o działaniach firmy czują się ważni, docenieni i dzięki temu będą lojalni i zadowoleni.