Kontener to stalowa konstrukcja o dużych rozmiarach, przystosowana przede wszystkim do przewożenia i magazynowania rozmaitych towarów drogą morską. Aby dobrze spełniał swoją rolę, musi być wykonany z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz wytycznych zawartych w normach ISO. W tym drugim przypadku chodzi głównie o wymagania wytrzymałościowe. Standardowy kontener składa się z solidnej ramy, poszycia z blachy trapezowej, naroży zaczepowych, drzwi dwuskrzydłowych, rowków manipulacyjnych i kratek wentylacyjnych.
Kontener jest powszechnie wykorzystywany zwłaszcza do transportowania różnych ładunków na statkach. Można w nim z powodzeniem przewozić choćby artykuły spożywcze ułożone na drewnianych paletach (np. owoce i warzywa, cukier, kaszę), odzież i bieliznę, małe i wielkogabarytowe urządzenia RTV AGD, zabawki dziecięce, a nawet niektóre pojazdy (motocykle, quady). Średnia konstrukcja ma pojemność około 65 m3, w związku z czym mieści w sobie niezwykle dużą ilość pojedynczych towarów. Jeśli interesuje nas transport morski kontenerowy Gdynia to miasto, gdzie funkcjonuje znana i ceniona firma oferująca usługi w tym zakresie. Dodatkowo omawiana skrzynia dobrze sprawdzi się jako obiekt typowo użytkowy – np. tymczasowe lokum dla robotników budowlanych. Warunkiem jest jednak zamontowanie w niej okien, izolacji termicznej oraz systemu grzewczego, elektrycznego i wodnego. Coraz bardziej popularne staje się także urządzanie w kontenerach kompaktowych biur, mobilnych punktów gastronomicznych, lokali usługowych i handlowych, mini kawiarni czy sezonowych lodziarni.