Biznes i finanse

Jakie kroki należy podjąć w celu zbudowania tożsamości marki swojej firmy?

Jakie kroki należy podjąć w celu zbudowania tożsamości marki swojej firmy?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jest wiele rzeczy, które wchodzą w skład budowania tożsamości marki dla Twojej firmy. Jeśli dopiero zaczynasz, może być trudno wiedzieć, od czego zacząć.

Poniższe kroki pomogą Ci zbudować silną tożsamość marki:

Wybierz swoje kolory

Pierwszym krokiem w tworzeniu tożsamości marki jest wybór kolorów, które będą reprezentować Twoją firmę. Kolory mogą tworzyć nastrój i przekazywać różne emocje, więc są ważną częścią budowania wizerunku marki. Na przykład, czerwony jest często kojarzony z podnieceniem lub energią; zielony jest zwykle kojarzony z naturą lub zdrowiem; niebieski przekazuje wiarygodność i bezpieczeństwo; a fioletowy może być kojarzony z luksusem lub królewskością.

Zdecyduj się na ikonę lub projekt logo

Następnym krokiem jest podjęcie decyzji, czy chcesz używać ikony lub projektu logo na swojej stronie internetowej i innych materiałach marketingowych, takich jak broszury i wizytówki. Projekt ikony jest zazwyczaj bardziej abstrakcyjny niż projekt logo i może być używany w połączeniu z innymi elementami, takimi jak schematy kolorów, czcionki itp. w celu stworzenia unikalnego wyglądu identyfikacji wizualnej firmy. Projektowanie logo jest zazwyczaj bardziej specyficzne i służy do reprezentowania firmy lub marki. Projektowi logo może towarzyszyć tekst, ale nadal powinien być rozpoznawalny bez towarzyszącego mu tekstu. Jeśli używasz projektu logo, pomyśl o ogólnym wyglądzie swojej strony internetowej i o tym, jak będzie pasować do ogólnej strategii marketingowej.

Tworzenie spójnego przekazu na wszystkich platformach aby stworzyć jednolitą tożsamość marki

Dobry projekt logo będzie prosty i zapadający w pamięć i może być używany w wielu różnych kontekstach, a jednocześnie będzie rozpoznawany jako to samo logo. Jeśli używasz projektu logo, pomyśl o tym, jak będzie pasował do ogólnej strategii marketingowej. Stwórz spójny przekaz na wszystkich platformach, aby stworzyć jednolitą tożsamość marki.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*