Jak biegać, aby stracić na wadze?

Gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy sięgamy po ćwiczenia, a najpopularniejszy wariant to bieganie. Od razu kojarzy nam się ze sporym wysiłkiem i spalaniem tłuszczu, lecz by tak było, trzeba to robić we właściwy sposób. Nie można też zapominać o tym, iż musi to iść w parze z odpowiednią dietą. Czego pilnować by bieganie rzeczywiście przyniosło pożądane rezultaty? 

Rozsądne podejście

Należy rozpocząć od tego, że do całego procesu odchudzania trzeba podejść racjonalnie i z rozsądkiem. Z jednej strony nawet biegając możemy dalej przybierać na wadze, jeśli wyjdziemy z założenia, że możemy wtedy jeść wszystko na co mamy ochotę. Trzeba też jednak pamiętać, iż połączenie takiej aktywności z źle dobranym deficytem kalorycznym może prowadzić do nadmiernej eksploatacji organizmu.

Planując odchudzanie, większość osób sięga po kalkulator zapotrzebowania kalorycznego, natomiast jeśli zamierzamy biegać to trzeba uwzględnić w nim odpowiedni poziom aktywności fizycznej. Dzięki temu będziemy mogli zaplanować racjonalną dietę, która pozwoli schudnąć, ale jednocześnie bez nadwyrężania własnych sił. 

Kontrolowanie tempa i dystansu

Bez względu na naszą sprawność czy poziom zaawansowania przed każdym treningiem biegowym trzeba wykonać kilkunastominutową rozgrzewkę, by uniknąć niepotrzebnych kontuzji. Jeśli chodzi o sam bieg to wbrew pozorom powinien być on wolny, ponieważ spalanie tłuszczu następuje, gdy nasz zakres tętna osiąga 60-70% maksymalnego pułapu.

Warto sięgnąć zatem po pulsometr, który pozwoli kontrolować nasze parametry. Należy również pamiętać, że efekty spalania tkanki tłuszczowej nastąpią dopiero po około 20 minutach treningu. Początkujący mogą rozpocząć od 30-minutowej trasy, lecz potem stale trzeba ją wydłużać, gdyż uzyska się wtedy lepsze efekty. 

Zostaw Komentarz

siedem + 9 =