Najczęstsze awarie zabytkowych motocykli – na co trzeba być przygotowanym?

Choć serwisowanie zabytkowego motocykla niewiele różni się od dbania o współczesną maszynę, to warto wiedzieć, jakie jego elementy ulegają najczęstszym awariom i jak się na to przygotować. Omawiane modele jednośladów pełnią z reguły funkcję reprezentatywną i pojawiają sią na drodze rzadziej niż klasyczne, dlatego potrzebują systematycznego smarowania, zabezpieczania przed wilgocią, jak i regularnej oceny stanu podstawowych mechanizmów. W niektórych przypadkach niezbędna jest także wymiana części. Ich szeroki wybór znajdziemy na stronie internetowej https://www.stolmot.com/MZ-ETZ-250-c27

Kwestia łańcucha

Popularne awarie związane są z łańcuchem. Najczęściej używane są modele z o-ringami i x-ringami, w których literki O i X przypominają kształt uszczelek odpowiadających za utrzymanie smaru między sworzniem a wewnętrzną częścią tulejki. Prawidłowe uszczelnienie poprawia żywotność, bezobsługowość, jak i trwałość łańcucha. Wskazane jest regularne jego smarowanie. Aby nie uszkodzić karoserii, należy także ostrożnie ją myć. Niewskazane jest używanie myjki ciśnieniowej, dlatego cały proces należy wykonać ręcznie, stosując delikatne środki myjące oraz odpowiednią gąbkę, która nie zarysuje powierzchni.

Zostaw Komentarz

5 × 3 =